Com a mestres és molt important que tinguem en compte quina
relació volem establir amb l’entorn on ens movem ja que no mantindrem les
mateixes relacions amb altres mestres que amb la direcció o amb els pares.
De cara als pares necessitaríem en primer lloc exposar les
activitats que es fan a classe al dia a dia, els interessos dels seus fills, les
necessitats que tenen, a part de demanar la seva participació en diferents
actes o programacions que es facin a l’escola, en definitiva que formin part de
l’escola, que se’ls doni l’oportunitat de participar i que puguin seguir el
progressos que facin els seus fills a llarg de tot el curs escolar.
En referència als mestres, als companys de feina en aquest cas,
personalment m’agradaria demanar col·laboració i coordinació constant a l’hora
de programar activitats sobre tot al cicle d’Infantil depenent de les línies que
hi hagi seria important acordar treballar en una mateixa direcció educativa
perquè es vegi unió i coherència.
Finalment, amb la direcció que puguin tenir en compte les
necessitats del professorat com a professionals i com a persones: recursos per
poder desenvolupar de la forma més òptima la nostra feina a l’aula, suport de
cara a conflictes o dificultats que puguin sorgir amb altres companys, amb les famílies o els alumnes, supervisió
constant de la feina que es va fent, etc.
Si per tal comunicar-me volgués fer servir les TIC per a diferents
nivells de comunicació com hem vist, suposo que per a cada via utilitzaria
recursos diferents i el més efectius possibles per crear un bon canal de
comunicació.
Per exemple per comunicar-me amb els meus companys compartir
carpetes o informació virtual mitjançant eines com el google docx, el dropbox o
una wiki depenent de la utilitat si és per compartir informació o per realitzar
un projecte comú on tothom pot anar afegint informació.
Per una altra banda amb les famílies podríem fer servir la web de centre per tal que estiguin informats
sobre el centre i en què consisteix el projecte que s’està duent a terme.
Mitjançant l’email una forma complementària a les tutories que es poden fer
cara a cara. També mitjançant un bloc que ajudi als pares a integrar-se en la
vida de l’aula i també relacionar-se amb altres famílies.
Per poder disposar de totes aquestes eines seria interessant que
el Centre proveís de material suficient i disposes dels recursos econòmics i
professionals necessaris per dur-lo a terme: ordinadors a l’aula, connexió a
Internet, projectors, pissarres digitals, etc. I per una altra banda la
suficient formació dels docents i adaptació de la metodologia per poder
adaptar-ho a l’aula de forma diària.
En definitiva, les avantatges que ens poden aportar actualment les
TIC de cara a millorar la comunicació són moltíssimes. Si pensem que la informació
es pot transmetre al moment és fascinant, ja que si tens una urgència i vols
pots enviar un missatge que l’altra persona el rep quasi instantàniament. Per
una altra banda la comoditat, per exemple en els cas dels pares, que poden
consultar la informació en el moment que desitgin, sense tenir que anar
presencialment a l’escola cada vegada que volen assabentar-se de certes
qüestions. Així com veien les TIC es poden facilitar molt les nostra
comunicació i les nostres relacions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada