Definició i algunes utilitats de la pissarra digital:
La
pissarra digital Interactiva és, segons
Manuel G. Vuelta,” un ordinador connectat a un videoprojector, el vídeo
projecto projectarà la imatge que tenim a l’ordinador sobre qualsevol superfície,
el que passa és que si la superfície de
projecció és una pissarra digital interactiva pot situar-se davant la pissarra
i amb un llapis electrònic, pot fer anotacions i a la vegada controlar l’ordinador. El llapis
té la punta que fa de botó esquerra de l’ordinador, mentre que els botons
laterals: un fa de doble clic i l’altre fa la funció de botó dret. En
definitiva el professor pot tenir un llapis que fa de ratolí a la seva mà.
Important tot el que està fent a la pissarra digital Interactiva ha quedat
guardat. Amb aquestes dades les poden imprimir o enviar per correu electrònic o
exportar-los a qualsevol format.
Un
dada important és que l’alumne en cas que no pugui venir a classe pot seguir la
classe via Internet el que estem fent a classe.
Per
una altra banda Manuel G Vuelta ens mostra una pissarra digital Interactiva
portàtil que mitjançant bluetooth pot connectar-se amb la que tenim fixa a
l’aula. Segons aquesta en Manuel G. Vuelta és molt fàcil treballar amb la
pissarra digital Interactiva: A mesura que vas canviant algunes funcions, la
pissarra es va adaptant, per exemple, amb el simulador pots realitzar
circumferències i encara que no estiguin ben fetes els pots corregir perquè
quedin tal qual o fer exercicis de simulació per explicar que és in pèndol.
Objectius i recursos didàctics de cara a l'educació infantil:
Motivació
del professorat i de l’alumnat.
Aprenentatge
més significatiu.
Els
alumnes tenen un paper més actiu.
Resolució
de problemes d’aprenentatge.
Renovació
dels processos d’ensenyança-aprenentatge.
Treball
cooperatiu a l’aula degut a la visualització de la informació conjunta per
Internet, per exemple.
Aplicacions didàctiques de la pissarra digital Interactiva:
Reflexió:Aplicacions didàctiques de la pissarra digital Interactiva:
La
pissarra digital té diferents aplicacions com hem pogut observar:
·
La PDI com a pissarra
digital blanca o com pissarra tradicional. Aquesta forma d’utilitzar-la fa que
nosaltres no tinguem cap imatge per projectar i podem utilitzar algunes
aplicacions per anar omplint la pissarra com escriure, fer dibuixos, formes,
etc.
·
La PDI com a eina de
suport per anar realitzant explicacions amb el retolador i e pot anar fent
anotacions per ampliar o complementar les seves aplicacions (per exemple subratllant
una paraula, o remarcant alguna frase que ens interessi).
·
Utilitzar la PDI explorant
totes les funcions de la barra d’eines flotants per complementar les
explicacions o afegir detalls importants, auto-formes, per buscar informació
per internet mitjançant el teclat virtual.
·
El reflector fixar-se
en una part concreta de la pantalla mentre les altres parts estan obscures; la
lupa que augmenta el zoom dels continguts projectats a la pantalla.
Hem
pogut observar les diferents aplicacions que pot tenir la pissarra digital en
funció de les eines que ens presenta.
Em
sembla interessant a l’hora d’utilitzar aquesta eina a l’aula fer una
diferència semàntica entre recursos i activitats abans de comentar quin tipus d’activitats
o aplicacions es podrien realitzar a educació infantil.
El
recurs és aquell contingut que ens permet realitzar les nostres activitats:
imatges, sons, mapes conceptuals, etc.
Les
activitats contenen objectius, continguts i una avaluació que si no ho hem
pogut planificar nosaltres no estarà adaptat al que volem fer possiblement.
Depèn quines activitats ja estan fetes i no es poden adaptar.
Per
tant, jo crec que una part important quan utilitzem els recursos disponibles
que ens pot aportar la pissarra digital seria: primer conèixer bé les seves
aplicacions i després, confeccionar nosaltres les nostres pròpies activitats que
estiguin adaptades al nostre context escolar i als nostres alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada